TĘCZOWA JEDENASTKA

Witamy na stronie internetowej Publicznego Przedszkola nr 11 w Nowej Soli!!! Poprzez stronę chcielibyśmy przybliżyć Państwu naszą placówkę oraz ułatwić dostęp do bieżących informacji i wydarzeń. Serdecznie zapraszamy do odwiedzania naszej strony!!!

JĘZYK ANGIELSKI DLA KAŻDEJ GRUPY

 

Zwierzęta w zagrodzie

 

zapoznanie się ze słownictwem związanym ze zwierzętami hodowlanymi (farma),

tworzenie wyrażeń i struktur zdaniowych: This is a...,

aktywne uczestnictwo w zabawach i zajęciach edukacyjnych poprzez śpiew, ruch,

rozpoznawanie nowego słownictwa przy pomocy obrazków, gestów oraz mimiki,

doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, spostrzegawczości,

wprowadzenie zabaw wymagających przestrzegania reguł 

próby nazywania po angielsku zwierząt hodowlanych (a cow – krowa, a horse – koń, a pig – świnia, a duck – kaczka, a sheep – owca, a dog – pies),

odgadywanie brakującego elementu,

śpiewanie i ilustrowanie ruchem treści prezentowanej piosenki,

reagowanie na sygnały słowne, gesty,

identyfikowanie i reagowanie na nowe słownictwo,

tworzenie prostych struktur zdaniowych: This is a...,

 

 

Przebieg zajęć:

 

1. „Hello song” – piosenka na przywitanie:

 

Hello! (machamy prawą ręką)

Hello! (machamy lewą ręką)

Hello, how are you? (robimy ukłon)

(Powtarzamy wszystko 2 razy)

 

I'm good! (kciuk do góry - prawa ręka)

I'm great! (kciuk do góry - lewa ręka)

I'm wonderful! (kciuki do góry - obie ręce, poruszamy bioderkami)

(Powtarzamy wszystko 2 razy)

 

Hello! (machamy prawą ręką)

Hello! (machamy lewą ręką)

Hello, how are you? (robimy ukłon)

(Powtarzamy wszystko 2 razy)

 

I'm tired. (opuszczamy ramiona w dół i wzdychamy)

I'm hungry. (masujemy się po brzuchu)

I'm not so good. (kciuki w dół, smutna mina)

(Powtarzamy wszystko 2 razy)

 

Hello! (machamy prawą ręką)

Hello! (machamy lewą ręką)

Hello, how are you? (robimy ukłon)

(Powtarzamy wszystko 2 razy)

 

2. Throw the bag:

Proszę ułożyć na dywanie „pluszaki”, zabawki (zwierzątka z pólek)

Zabawa na rozpoczęcie pracy ze słownictwem. Dziecko rzuca piłeczką pingpongowa ( lub inna lekka piłeczką) Po wycelowaniu w odpowiedniego pluszaka pyta What’s this? Oraz odpowiada This is a... Po jednej rundzie można przyspieszyć tempo zabawy i/lub w pierwszej rundzie każdy wyraz powtarzać dwa razy (np. wolno i szybko), w drugiej tylko raz (szybko).

 

3. What’s missing?:

Rodzić prosi dzieci o zamknięcie oczu (Close your eyes). Następnie zabiera jakąś zabawkę i prosi o otworzenie oczu (Open your eyes. What’s missing?). Dziecko odgaduje jakiego zwierzęcia  brakuje.

 

4. Prezentacja piosenki „Walk Around The Farm”:

Rodzic pokazując zwierzątka, prezentuje słowa piosenki. Dzieci próbują śpiewać i ilustrować ruchem piosenkę.  Nauczyciel zachęca dzieci do aktywnego brania udziału w śpiewaniu oraz wykonywaniu czynności związanych z piosenką.

https://www.youtube.com/watch?v=EwIOkOibTgM

 

Let's take a walk around the farm, (przejdźmy się po farmie)

around the farm,

around the farm.

Let's take a walk around the farm, ( przejdźmy się po farmie)

What do you SEE?  ( co widzisz?)

A cow! A cow!  (krowa?)

A dog! A dog!  ( pies?)

A duck! A duck!  ( kaczka?)

A horse! A horse!  ( koń?)

A pig! A pig!  ( świnka?)

A sheep! A sheep! ( owca?)

 

That's what you SEE! ( to właśnie widzisz)

 

Let's take a walk around the farm, ( przejdźmy się po farmie)

 

 around the farm,

around the farm.

 Let's take a walk around the farm, ( przejdźmy się po farmie)

 

 

Na koniec można spróbować poćwiczyć razem piosenkę

https://www.youtube.com/watch?v=5oYKonYBujg

język angielski dla każdej grupy

 

 

Powtórka z części ciała  ( body parts)

 

Proszę, aby dzieci obejrzały filmik i postarały się zapamiętać części ciała 

 

https://www.youtube.com/watch?v=QkHQ0CYwjaI  

 

Head, eyes, nose  ( głowa, oczy, nos)

Mouth, ears, chin  ( usta, uszy, podbródek)

Arms, hands, fingers ( ramiona, ręce, palce )

Legs, feet, toes     (nogi, stopy, palce u stóp)

This...is...ME!   (oto Ja)

Here we GO! ( zaczynamy)

My head, my eyes, my nose( moja głowa, moje oczy, mój nos)

This is ME! ( oto ja )

My mouth, my ears, my chin ( usta, uszy, podbródek)

This is ME! (Oto ja )

This...is...ME!

Arms, hands, fingers ( ramiona, ręce, palce )

Legs, feet, toes (nogi, stopy, palce u stóp)

My arms, my hands, my fingers (moje ramiona, moje ręce, moje palce)

Count with me! ( licz ze mną )

(clap!) 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10! ( klaszcz)

My legs, my feet, my toes (moje nogi, moje stopy, moje palce u stóp)

Count with me! (Licz ze mną )

(stomp!) 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10! (tupnij)

This...is...ME!

Here we GO!

This is ME! This is ME! This is ME!

 

 

Proszę,  aby  dziecko narysowało kogoś z przyjaciół lub rodziny, niech dziecko postara się nazwać części ciała. Można również postarać się  nazwać  po angielsku kolory, jakie dziecko użyło do pomalowania ubrań , włosów czy butów…

 

Na koniec zatańczcie razem z filmem:

 

 https://www.youtube.com/watch?v=RuqvGiZi0qg

We wtorek 5 maja prezydent Jacek Milewski spotkał się z dyrektorami Miejskiego Żłobka oraz Miejskich Przedszkoli. Dyrektorzy przedstawili stan przygotowań placówek do otwarcia w nowym reżimie sanitarnym.

 

Zdecydowano, że przedszkola zostaną otwarte w poniedziałek 11 maja. Rodzice mogą kontaktować się z dyrektorami przedszkoli w sprawie szczegółów. Natomiast na dziś nie jesteśmy w stanie przewidzieć kiedy będziemy mogli otworzyć żłobek. Wynika to z zaleceń GIS i narzuconego reżimu sanitarnego. Dlatego jutro w tej sprawie odbędzie się kolejne spotkanie.

ogłoszenie

 

Prezydent Jacek Milewski wraz ze współpracownikami spotkał się z dyrektor miejskiego żłobka oraz dyrektorami miejskich przedszkoli.

 

Podczas spotkania przekazano informacje o zaleceniach dotyczących ewentualnego otwarcia placówek. Prezydent Milewski zwraca się z prośbą do rodziców, aby w sprawach szczegółowych dotyczących organizacji pracy placówek, kontaktować się bezpośrednio z dyrektorami ośrodków, do których uczęszczają ich dzieci. Prezydent zobowiązał również dyrektorów do przedstawienia we wtorek 5 maja szczegółowych informacji o przygotowaniu placówek do przyjęcia dzieci zgodnie z nowymi zasadami. Mając na względzie rzecz najważniejszą – bezpieczeństwo najmłodszych nowosolan, ostateczną decyzję o terminie otworzenia i miejskich przedszkoli i żłobka podejmą dyrektorzy tych placówek. Będziemy Państwa informować o rozwoju sytuacji na bieżąco.

ogłoszenie

 

Informujemy, że w miesiącu kwietniu,

nie będą pobierane opłaty za przedszkole.

 

informacja dla 3-latków z grupy "misiów"

 

DRODZY RODZICE  W PRACY Z MAŁYM  DZIECKIEM OPIERAMY  SWOJĄ  PRACĘ WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNĄ  GŁÓWNIE  NA  WYPOSAŻENIU  DZIECKA  W PODSTAWOWE  UMIEJĘTNOŚCI , KTÓRE POMOGĄ  W  JEGO  DALSZYM  ROZWOJU  I  EDUKACJI.  KARTY  PRACY  SZUKAŁYŚMY SAMODZIELNIE  I DOPASOWYWAŁYŚMY  DO  REALIZOWANEJ  TEMATYKI

ZATEM W TYCH OKOLICZNOŚCIACH  PODAJEMY  WSKAZÓWKI  I  PROSIMY O WSPÓŁPRACĘ

 

DROGI  RODZICU  PAMIĘTAJ : 

 

O rozwoju  fizycznym  swojego  dziecka:

- rozwijaj samodzielność  dziecka ( dziecko samo się ubiera;  uczymy  przewracania odzieży na prawą stronę oraz  samodzielnego  używania papieru  toaletowego  w ubikacji)

https://www.youtube.com/watch?v=XJf0-_1aidI

- ucz dziecko samodzielnego  jedzenia  łyżką  i  widelcem, pamiętając o prawidłowym trzymaniu  sztućców

- zwracaj  uwagę na prawidłowe trzymanie  kredki  w dłoni  dziecka 

- dziecko  lubi ruch- to propozycja zabawy z rodzicem 

https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4

 

O rozwoju emocjonalnym  swojego  dziecka

- nie ograniczaj samodzielności  dziecka,  poprzez  ciągłe zakazy (częste upomnienia  sprawią, że dziecko zaprzestanie nowych prób odkrywania świata  i  stanie się bojaźliwe)

- niech dziecko robi coś miłego dla domowników

- okazując  emocje,  nazywaj  je 

- rozmawiajcie o przeżyciach  bohaterów  bajek

 

O  rozwoju  społecznym  swojego  dziecka:

- pamiętaj  o  wprowadzeniu  drobnych  obowiązków dla dziecka

 https://smilyplay.pl/jakie-sa-obowiazki-dziecka-czyli-jak-wlaczyc-dziecko-do-prac-domowych/

 https://www.youtube.com/watch?v=3YvMyHWjxnk

- przestrzegajcie  wprowadzonych  zasad 

 https://czasdzieci.pl/domowa-akademia/rodzice-artykuly/id,1078-jak_nauczyc_dzieci.html

 

O  rozwoju  intelektualnym  swojego  dziecka:

- mów  do dziecka zawsze poprawnie

- nie naśladuj „dziecinnej” mowy swojego dziecka (mowa dorosłego ma być wzorem) 

- rozwijaj  mowę  dziecka  poprzez  rozmowy  na  temat  wykonywanych działań 

- uczcie się wierszyków, piosenek

- czytajcie  bajki

- korzystajcie z gotowych  propozycji  plastycznych

http://www.kiedymamaniespi.pl/2017/03/30-pomyslow-na-wiosenne-zabawy-plastyczne-dla-dzieci.html

 

Chętne  dzieci  mogą  korzystać  z zadań  dla 3 latków – pdf  do pobrania

https://podrecznikarnia.pl/images/3-latki/pliki/3-latek_cz3_wiosna_06_www.pdf

 

 

GORĄCO  POZDRAWIAMY  DZIECI I RODZICÓW

Konkursy

Zapraszamy do udziału w wewnątrzprzedszkolnych konkursach :o)

Nasze akcje

Akcje w roku szkolnym 2019/2020

Dla rodziców

Bieżące informacje dla Rodziców.

Do pobrania

Aby ułatwić Państwu dostęp do wybranych dokumentów, zapraszamy do ich samodzielnego pobrania. Są one również dostępne w przedszkolu.

Publiczne Przedszkole nr 11

ul. Jana Matejki 28
67-100 Nowa Sól

E-MAIL

przedszkole11@wp.pl

TELEFON

68-470-70-36